III степен

Индустријски механичар

Образовни профил ИНДУСТРИЈСКИ МЕХАНИЧАР развијен је у оквиру пројекта немачко-српске развојне сарадње Реформа средњег стручног образовања у Србији. Уз подршку Владе савезне републике Немачке, пројекат спроводе Министарсво просвете РС и Немачка организација за међународну сарадњу GIZ.

Школовање у профилу индустријски механичар одвија се по образовном моделу са елементима дуалног образовања.

Ученици током прве године стичу практична знања у школској радионици, један дан недељно. У другој години проводе два дана, а у трећој три дана недељно на практичној настави у компанијама из Власотинца и Лесковца која сарађује са школом. То су GRUNER, ELRAD, ELRAD WSS, CIGLANA MLADOST, METALAC NOLE, MAŠA IMPEKS, RADOMED, SLR VITKO, LEMIND TEHNOMAŠINA у којима се учење кроз рад реализује на савременим машинама и уз подршку ментора и инструктора који су обучени за рад са младима.

Пракса у компанијама, у реалним радним условима, поред стицања стручних вештина, омогућава ученицима и усвајање социјалних вештина као што су комуникација са колегама, однос према послу и компанији, понашање на радном месту и слично. Комбиновањем знања и вештина које стичу у компанијама ученици се на прави начин оспособљавају за потребе привреде и тиме добијају боње шансе за запослење по завршетку школовања.

  • ПО ЗАВРШЕТКУ ШКОЛОВАЊА УЧЕНИК ЋЕ ИМАТИ ЗНАЊА И ВЕШТИНЕ ДА:
  • Обавља превентивно и корективно одржавање индустријских машина
  • Прати рад индустријских машина
  • Спроводи машинску обраду једноставних делова и монтажу подсклопова индустријских машина.
  • Ја сам одувек знао да желим да радим у фабрици, и то са машинама. Зато сам се и одлучио за смер индустријски механичар. Овде у фирми први пут у животу видео сам толико људи који раде на машинама, потпуно фокусираних на свој посао. Били су веома заинтересовани за оно што раде, што ми је у почетку деловало нестварно, али сад сам и ја такав.

    Вељко Ђокић
    15 година
  • Још као мали сам волео да радим око машина, стално сам нешто експериментисао… Када сам чуо да у Власотинцу постоји могућност да се школујем за индустријског механичара, одмах сам знао да је то посао за мене. Додатно ми се свидело кад су ми рекли да ћемо имати праксу у компанијама. Чим смо крочили у фабрику, схватили смо колико је овај посао озбиљан и сами смо брзо постали дисциплинованији, без притиска са стране. Желели смо да се покажемо као одговорни и вредни, и надам се да смо успели у томе.

    Марко Михајловић
    16 година
  • Одлучио сам да будем индустријски механичар онда када су ми рекли да ћу током школовања имати практичну наставу у компанији. Мислим да се на тај начин лакше и брже учи. Одговара ми пракса у ’Грунеру’ и свиђа ми се то што нас колеге третирају као да смо равноправни. А упркос томе зна /се ко је мајстор а ко ученик, неке границе морају да постоје.

    Борис Алексић
    16 година
  • Ја нисам одувек знао шта желим да будем кад порастем, али сам за овај образовни профил чуо од наставника физичког и деловао ми је занимљиво. Зато сам и уписао Техничку школу и нисам се покајао. Свиђа ми се и посао, али и то што сад док сам на пракси добијам накнаду, па не морам да тражим џепарац од родитеља.

    Милан Стојановић
    16 година
  • Уписао сам овај образовни профил јер сам чуо да све више власотиначких компанија запошљава индустријске механичаре. У првој години имали смо праксу у школи која нас је увела у ово занимање, али највише смо научили када смо почели с праксом у „Младости“. Тек када почнете да долазите у фабрику схватите све мора добро да функционише. Посао морате озбиљно да схватите како не бисте заустављали производњу, што се и ја трудим да испуним.

    Кристијан Ђенић
    16 година
  • Када сам почео праксу у ’Елраду’, схватио сам колико је рад у производњи озбиљна ствар, али и колико је добар осећај када сам зарадиш неки новац. Међутим, то што сам уписао трогодишњи смер не значи да немам других могућности. Планирам да се запослим, па да ванредно завршим и четврту годину.

    Марко Николић
    16 година
  • У основној школи нисам имао баш реалну идеју шта бих могао да упишем све док нисам чуо другаре како причају о смеру индустријски механичар који пружа могућност праксе у предузећима. Пошто сам одувек волео да радим са машинама, одмах ми је било јасно да је Техничка школа најбољи избор за мене. И био сам у праву – сада радим управо оно што сам желео: надгледам рад машина и отклањам проблеме, ако их има.

    Предраг Стојановић
    16 година
  • Док сам био у основној школи, присуствовао сам презентацији профила индустријски механичар, о којем пре тога нисам знао много. Свидело ми се оно што сам чуо, па сам одлучио да упишем тај смер. Најбољи моменат током школовања био је почетак праксе у „Младости“. Морам да признам да, када сам први пут ушао у фабрику, нисам знао где се налазим. Временом сам стекао доста искуства и сада се дешава да, када имамо превише наруџбина, сам производим неке делове.

    Душан Анђелковић
    16 година

ПРЕДМЕТИ

РАЗРЕД

I

II

III

Српски језик и књижевност

3

2

2

Страни језик

2

2

1

Физичко васпитање

2

2

2

Математика

2

2

1

Рачунарство и информатика

2

 

 

Географија

 

1

 

Историја

2

 

 

Социологија са правима грађана

 

 

1

Техничко цртање

3

 

 

Машински материјали

2

 

 

Техничка механика

2

 

 

Машински елементи

 

3

 

Техничка физика

 

2

 

Основе технике, мерења и контроле

3

 

 

Основна аутомеханичарска пракса

6

 

 

Мотори са унутрашњим сагоревањем

 

3

 

Одржавање мотора са унутрашњим сагоревањем

 

12

 

Моторна возила

 

 

3

Одржавање моторних возила

 

 

18

Грађанско/верска настава

1

1

1

Предузетништво

 

 

2

Екологија и заштита животне средине

 

1

 

Изборни предмет

 

1

1