Jако значајан учесник у процесу изградње грађевинских објеката свих врста је свакако РУКОВАЛАЦ ГРАЂЕВИНСКОМ МЕХАНИЗАЦИЈОМ. Ученици овог профила школују се за послове извођења земљаних радова при изградњи објеката високоградње али посебно и за послове израде свих врста саобраћајница и пратећих објеката (путеви, железничке пруге, аеродромске писте, тунели, мостови…).
Послови ове врсте подразумевају рад на градилишту често у тешким условима. Такође, посебна улога мaшине и човека који њом управља у градитељству се огледа у подизању и преносу терета на одговарајуће висине и даљине. Првенствено то подразумева рад са свим врстама кранова (торањски, портални, мостни, дерик) и аутодизалица. Ученици се обучавају да раде као машинисти за руковање и одржавање различитих типова ових наменских уређаја (багер, дозер, утоваривач, грејдер, скрепер, ваљак, финишер). Своје учење кроз рад од прве године реализују у Власотинцу, Лесковцу и Грделици у компанијама ИГМ МЛАДОСТ, ХСВ, АБ КОП, ФЕРОЛУКС, ЈКП ВОДОВОД , АПР ГОЛУБОВИЋ, ЈКП ГРДЕЛИЦА.
Послови овог типа су јако тражени, како код нас тако и у иностранству.
Након завршене школе овог смера, ученици могу наставити школовање на одговарајућим Вишим стручним техничким и грађевинским школама.
ПРЕДМЕТИ  | РАЗРЕД  | ||
I  | II  | III  | |
Српски језик и књижевност  | 3  | 2  | 2  | 
Страни језик  | 2  | 2  | 1  | 
Физичко васпитање  | 2  | 2  | 2  | 
Математика  | 2  | 2  | 1  | 
Рачунарство и информатика  | 2  | 
  | 
  | 
Екологија и заштита животне средине  | 1  | 
  | 
  | 
Ликовна култура  | 
  | 1  | 
  | 
Географија  | 
  | 1  | 
  | 
Историја  | 2  | 
  | 
  | 
Социологија са правима грађана  | 
  | 1  | 
  | 
Физика  | 2  | 
  | 
  | 
Техничко цртање са читањем планова  | 2  | 
  | 
  | 
Грађевински материјали  | 2  | 
  | 
  | 
Грађевинске конструкције  | 2  | 2  | 
  | 
Грађевинска механизација  | 
  | 2  | 2  | 
Организација грађења  | 
  | 
  | 2  | 
Технологија занимања  | 2  | 3  | 2  | 
Практична настава  | 6  | 12  | 18  | 
Грађанско/верска настава  | 1  | 1  | 1  | 
Предузетништво  | 
  | 
  | 2  | 
Изборни предмет  | 
  | 1  | 1  | 

Овај вебсајт je настао уз подршку пројекта Немачке развојне сарадње „Дијалог о запошљавању младих, Иницијатива и дуално образовање” који је финансирало немачко Савезно министарство за економску сарадњу и развој ( BMZ), а реализовао Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH у партнерству са Министарством просвете Републике Србије. За садржину вебсајта искључиво је одговорна Техничка школа Власотинце и та садржина не изражава нужно и званичне ставове BMZ-а, GIZ-a и Министарства просвете.
