Бравар-заваривач је данас веома тражено занимање и по завршетку школовања доста се лако дође до посла.
За бравара-заваривача је поред теорије веома важна и стручна пракса. Он планира, припрема и организује браварске и заваривачке радове, израђује делове металних конструкција механичком обрадом, спаја делове металних конструкција раздвојивим и нераздвојивим спојевима, израђује и монтира металне конструкције и процесне опреме, контролише квалитет браварских радова према прописима и нормативима, заварује поступком електролучног (РЕЛ, МИГ, МАГ, ТИГ) и електроотпорног заваривања, врши заваривање поступком гасног заваривања, врши спајање делова меким и тврдим лемљењем и лепљењем, контролише квалитет рада при заваривању, посвећује пажњу очувању здравља, околине, и безбедности на раду при извођењу браварских и заваривачких радова.
Ученици током прве године стичу практична знања у школској радионици, један дан недељно. У другој години проводе два дана, а у трећој три дана недељно на практичној настави у компанијама из Власотинца, Лесковца и Грделице која сарађује са школом. То су SZR PROHROM, CIGLANA MLADOST, METALAC NOLE, RADOMED, SLR VITKO, LEMIND TEHNOMAŠINA, JKP GRDELICA у којима се учење кроз рад реализује са савременом браварском и заваривачком опремом и уз подршку ментора и инструктора који су обучени за рад са младима.
Пракса у компанијама, у реалним радним условима, поред стицања стручних вештина, омогућава ученицима и усвајање социјалних вештина као пто су комуникација са колегама, однос према послу и компанији, понашање на радном месту и слично. Комбиновањем знања и вештина које стичу у компанијама ученици се на прави начин оспособљавају за потребе привреде и тиме добијају боње шансе за запослење по завршетку школовања.
ПРЕДМЕТИ | РАЗРЕД | ||
I | II | III | |
Српски језик и књижевност | 3 | 2 | 2 |
Страни језик | 2 | 2 | 1 |
Физичко васпитање | 2 | 2 | 2 |
Математика | 2 | 2 | 1 |
Рачунарство и информатика | 2 |
|
|
Географија | 1 |
|
|
Историја | 2 |
|
|
Екологија и заштита животне средине |
| 1 |
|
Социологија са правима грађана |
|
| 1 |
Техничко цртање | 3 |
|
|
Машински материјали | 2 |
|
|
Техничка механика | 2 |
|
|
Машински елементи |
| 3 |
|
Техничка физика |
| 2 |
|
Технологија браварских радова | 3 |
|
|
Технологија металних конструкција и процесне опреме |
| 3 |
|
Технологија заварених конструкција |
|
| 3 |
Основе браварских радова (пракса) | 6 |
|
|
Металне конструкције и процесна опрема (пракса) |
| 12 |
|
Заварене конструкције (пракса) |
|
| 18 |
Грађанско/верска настава | 1 | 1 | 1 |
Предузетништво |
|
| 2 |
Изборни предмет |
| 1 | 1 |
Овај вебсајт je настао уз подршку пројекта Немачке развојне сарадње „Дијалог о запошљавању младих, Иницијатива и дуално образовање” који је финансирало немачко Савезно министарство за економску сарадњу и развој ( BMZ), а реализовао Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH у партнерству са Министарством просвете Републике Србије. За садржину вебсајта искључиво је одговорна Техничка школа Власотинце и та садржина не изражава нужно и званичне ставове BMZ-а, GIZ-a и Министарства просвете.