Бравар-заваривач је данас веома тражено занимање и по завршетку школовања доста се лако дође до посла.
За бравара-заваривача је поред теорије веома важна и стручна пракса. Он планира, припрема и организује браварске и заваривачке радове, израђује делове металних конструкција механичком обрадом, спаја делове металних конструкција раздвојивим и нераздвојивим спојевима, израђује и монтира металне конструкције и процесне опреме, контролише квалитет браварских радова према прописима и нормативима, заварује поступком електролучног (РЕЛ, МИГ, МАГ, ТИГ) и електроотпорног заваривања, врши заваривање поступком гасног заваривања, врши спајање делова меким и тврдим лемљењем и лепљењем, контролише квалитет рада при заваривању, посвећује пажњу очувању здравља, околине, и безбедности на раду при извођењу браварских и заваривачких радова.
Ученици током прве године стичу практична знања у школској радионици, један дан недељно. У другој години проводе два дана, а у трећој три дана недељно на практичној настави у компанијама из Власотинца, Лесковца и Грделице која сарађује са школом. То су SZR PROHROM, CIGLANA MLADOST, METALAC NOLE, RADOMED, SLR VITKO, LEMIND TEHNOMAŠINA, JKP GRDELICA у којима се учење кроз рад реализује са савременом браварском и заваривачком опремом и уз подршку ментора и инструктора који су обучени за рад са младима.
Пракса у компанијама, у реалним радним условима, поред стицања стручних вештина, омогућава ученицима и усвајање социјалних вештина као пто су комуникација са колегама, однос према послу и компанији, понашање на радном месту и слично. Комбиновањем знања и вештина које стичу у компанијама ученици се на прави начин оспособљавају за потребе привреде и тиме добијају боње шансе за запослење по завршетку школовања.
ПРЕДМЕТИ | РАЗРЕД | ||
I | II | III | |
Српски језик и књижевност | 3 | 2 | 2 |
Страни језик | 2 | 2 | 1 |
Физичко васпитање | 2 | 2 | 2 |
Математика | 2 | 2 | 1 |
Рачунарство и информатика | 2 |
|
|
Географија | 1 |
|
|
Историја | 2 |
|
|
Екологија и заштита животне средине |
| 1 |
|
Социологија са правима грађана |
|
| 1 |
Техничко цртање | 3 |
|
|
Машински материјали | 2 |
|
|
Техничка механика | 2 |
|
|
Машински елементи |
| 3 |
|
Техничка физика |
| 2 |
|
Технологија браварских радова | 3 |
|
|
Технологија металних конструкција и процесне опреме |
| 3 |
|
Технологија заварених конструкција |
|
| 3 |
Основе браварских радова (пракса) | 6 |
|
|
Металне конструкције и процесна опрема (пракса) |
| 12 |
|
Заварене конструкције (пракса) |
|
| 18 |
Грађанско/верска настава | 1 | 1 | 1 |
Предузетништво |
|
| 2 |
Изборни предмет |
| 1 | 1 |

This website has been developed with the support of the German Development Cooperation project “Dialogue on Employment Creation, Initiative and Dual Education”, financed by the German Federal Ministry of Economic Cooperation and Development (BMZ) and implemented by Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH in partnership with the Ministry of Education of the Republic of Serbia. The content of the website is solely the responsibility of Technical school Vlasotince and this content does not necessarily represent the official views of BMZ, GIZ and Ministry of Education.
