Грађевински техничар је сарадник у процесу грађења, од планирања и припреме, преко пројектовања до извођења објеката нискоградње, саобраћајница, путева и железничких пруга, мостова, тунела, надвожњака, аеродромских писта, као и пратећих објеката бензинских пумпи, сервисних станица, паркинга, гаража и др.
Они се могу разликовати и према пословима које претежно обављају. Тако разликујемо непосредне произвођаче (организују и надгледају послове на градилишту), планере или аналитичаре (баве се припремом и организацијом производње) и техничаре (баве се цртањем и разрађивањем детаља).
Током четири године школовања на овом смеру, ученици кроз стручне предмете стичу различита знања, вештине и способности:
Након завршеног четворогодишњег школовања грађевински техничари могу се запослити у грађевинским предузећима (рад у пројектном бироу, рад на градилишту), или наставити школовање на факултетима и вишим школама у земљи.
ПРЕДМЕТИ | РАЗРЕД | |||
I | II | III | IV | |
Српски језик и књижевност | 3 | 3 | 3 | 3 |
Страни језик | 2 | 2 | 2 | 2 |
Социологија са правима грађана |
|
| 2 |
|
Историја | 2 |
|
|
|
Ликовна култура |
| 1 |
|
|
Географија | 2 |
|
|
|
Физичко васпитање | 2 | 2 | 2 | 2 |
Математика | 3 | 3 | 3 | 3 |
Биологија | 2 |
|
|
|
Хемија | 2 |
|
|
|
Рачунарство и информатика | 2 |
|
|
|
Грађевински материјали | 2 |
|
|
|
Физика | 2 | 2 |
|
|
Нацртна геометрија и техничко цртање | 2 | 2 |
|
|
Грађевинске конструкције | 4 | 4 |
|
|
Апликативни рачунарски програми |
| 2 | 2 |
|
Статика и отпорност материјала |
| 2 | 2 |
|
Саобраћајнице |
| 3 | 4 | 3 |
Технологија грађевинских радова |
| 2 | 3 | 3 |
Испитивање материјала и конструкција |
| 3 | 2 | 3 |
Механика тла и фундирање |
|
| 2 | 2 |
Армирано бетонске конструкције |
|
| 2 | 3 |
Металне и заварене конструкције |
|
|
| 2 |
Предузетништво |
|
|
| 2 |
Изборни предмет |
|
| 2 | 2 |
Грађанско/верска настава | 1 | 1 | 1 | 1 |

This website has been developed with the support of the German Development Cooperation project “Dialogue on Employment Creation, Initiative and Dual Education”, financed by the German Federal Ministry of Economic Cooperation and Development (BMZ) and implemented by Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH in partnership with the Ministry of Education of the Republic of Serbia. The content of the website is solely the responsibility of Technical school Vlasotince and this content does not necessarily represent the official views of BMZ, GIZ and Ministry of Education.
