Jако значајан учесник у процесу изградње грађевинских објеката свих врста је свакако РУКОВАЛАЦ ГРАЂЕВИНСКОМ МЕХАНИЗАЦИЈОМ. Ученици овог профила школују се за послове извођења земљаних радова при изградњи објеката високоградње али посебно и за послове израде свих врста саобраћајница и пратећих објеката (путеви, железничке пруге, аеродромске писте, тунели, мостови…).
Послови ове врсте подразумевају рад на градилишту често у тешким условима. Такође, посебна улога мaшине и човека који њом управља у градитељству се огледа у подизању и преносу терета на одговарајуће висине и даљине. Првенствено то подразумева рад са свим врстама кранова (торањски, портални, мостни, дерик) и аутодизалица. Ученици се обучавају да раде као машинисти за руковање и одржавање различитих типова ових наменских уређаја (багер, дозер, утоваривач, грејдер, скрепер, ваљак, финишер). Своје учење кроз рад од прве године реализују у Власотинцу, Лесковцу и Грделици у компанијама ИГМ МЛАДОСТ, ХСВ, АБ КОП, ФЕРОЛУКС, ЈКП ВОДОВОД , АПР ГОЛУБОВИЋ, ЈКП ГРДЕЛИЦА.
Послови овог типа су јако тражени, како код нас тако и у иностранству.
Након завршене школе овог смера, ученици могу наставити школовање на одговарајућим Вишим стручним техничким и грађевинским школама.
ПРЕДМЕТИ | РАЗРЕД | ||
I | II | III | |
Српски језик и књижевност | 3 | 2 | 2 |
Страни језик | 2 | 2 | 1 |
Физичко васпитање | 2 | 2 | 2 |
Математика | 2 | 2 | 1 |
Рачунарство и информатика | 2 |
|
|
Екологија и заштита животне средине | 1 |
|
|
Ликовна култура |
| 1 |
|
Географија |
| 1 |
|
Историја | 2 |
|
|
Социологија са правима грађана |
| 1 |
|
Физика | 2 |
|
|
Техничко цртање са читањем планова | 2 |
|
|
Грађевински материјали | 2 |
|
|
Грађевинске конструкције | 2 | 2 |
|
Грађевинска механизација |
| 2 | 2 |
Организација грађења |
|
| 2 |
Технологија занимања | 2 | 3 | 2 |
Практична настава | 6 | 12 | 18 |
Грађанско/верска настава | 1 | 1 | 1 |
Предузетништво |
|
| 2 |
Изборни предмет |
| 1 | 1 |

This website has been developed with the support of the German Development Cooperation project “Dialogue on Employment Creation, Initiative and Dual Education”, financed by the German Federal Ministry of Economic Cooperation and Development (BMZ) and implemented by Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH in partnership with the Ministry of Education of the Republic of Serbia. The content of the website is solely the responsibility of Technical school Vlasotince and this content does not necessarily represent the official views of BMZ, GIZ and Ministry of Education.
