Jако значајан учесник у процесу изградње грађевинских објеката свих врста је свакако РУКОВАЛАЦ ГРАЂЕВИНСКОМ МЕХАНИЗАЦИЈОМ. Ученици овог профила школују се за послове извођења земљаних радова при изградњи објеката високоградње али посебно и за послове израде свих врста саобраћајница и пратећих објеката (путеви, железничке пруге, аеродромске писте, тунели, мостови…).
Послови ове врсте подразумевају рад на градилишту често у тешким условима. Такође, посебна улога мaшине и човека који њом управља у градитељству се огледа у подизању и преносу терета на одговарајуће висине и даљине. Првенствено то подразумева рад са свим врстама кранова (торањски, портални, мостни, дерик) и аутодизалица. Ученици се обучавају да раде као машинисти за руковање и одржавање различитих типова ових наменских уређаја (багер, дозер, утоваривач, грејдер, скрепер, ваљак, финишер). Своје учење кроз рад од прве године реализују у Власотинцу, Лесковцу и Грделици у компанијама ИГМ МЛАДОСТ, ХСВ, АБ КОП, ФЕРОЛУКС, ЈКП ВОДОВОД , АПР ГОЛУБОВИЋ, ЈКП ГРДЕЛИЦА.
Послови овог типа су јако тражени, како код нас тако и у иностранству.
Након завршене школе овог смера, ученици могу наставити школовање на одговарајућим Вишим стручним техничким и грађевинским школама.
ПРЕДМЕТИ | РАЗРЕД | ||
I | II | III | |
Српски језик и књижевност | 3 | 2 | 2 |
Страни језик | 2 | 2 | 1 |
Физичко васпитање | 2 | 2 | 2 |
Математика | 2 | 2 | 1 |
Рачунарство и информатика | 2 |
|
|
Екологија и заштита животне средине | 1 |
|
|
Ликовна култура |
| 1 |
|
Географија |
| 1 |
|
Историја | 2 |
|
|
Социологија са правима грађана |
| 1 |
|
Физика | 2 |
|
|
Техничко цртање са читањем планова | 2 |
|
|
Грађевински материјали | 2 |
|
|
Грађевинске конструкције | 2 | 2 |
|
Грађевинска механизација |
| 2 | 2 |
Организација грађења |
|
| 2 |
Технологија занимања | 2 | 3 | 2 |
Практична настава | 6 | 12 | 18 |
Грађанско/верска настава | 1 | 1 | 1 |
Предузетништво |
|
| 2 |
Изборни предмет |
| 1 | 1 |
Овај вебсајт je настао уз подршку пројекта Немачке развојне сарадње „Дијалог о запошљавању младих, Иницијатива и дуално образовање” који је финансирало немачко Савезно министарство за економску сарадњу и развој ( BMZ), а реализовао Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH у партнерству са Министарством просвете Републике Србије. За садржину вебсајта искључиво је одговорна Техничка школа Власотинце и та садржина не изражава нужно и званичне ставове BMZ-а, GIZ-a и Министарства просвете.