Времена када су под практичну наставу потпадали и куповина бурека и кување кафе запосленима сада су прошлост. Међусобна права и обавезе компаније и ученика на пракси сада су јасно дефинисани уговорима и морају се поштовати.
У првој години школовања ученици имају практичну наставу један дан недељно у школским радионицама, док се од друге године пракса реализује у компанијама које сарађују са школом, и то у другој години два пута, а у трећој три пута недељно.
Власотиначке компаније су у обавези да ученицима обезбеде квалитетну практичну наставу уз стални надзор и подршку обучених инструктора, као и новчану накнаду за учење кроз рад. Пре него што се у листи жеља изјасне где би желели да обављају праксу, ученици обилазе све компаније које сарађују са школом. Приликом одабира воде се различитим сазнањима која имају о фирмама – о висини зарада, радним условима, чињеници да ли је у њима запослен неко кога познају и сл. Одлуку кога ће примити на праксу надлежни у компанијама доносе након интервјуа са ученицима. Показало се да је овакав систем селекције ученика ефикасан, а у највећем броју случајева испуњене су и жеље ученика и очекивања компанија.
Током времена проведеног у компанијама ђаци се, осим што стекну практична знања и вештине, науче и тимском раду, пословној комуникацији, радној дисциплини и многим другим вештинама које не могу да стекну у школској радионици. Према речима Светомира Јовановића, наставника практичне наставе, деца су се неочекивано брзо прилагодила и показала велику мотивацију: „Када су ме први пут питали да остану дуже од предвиђених шест часова у компанији, мислио сам да се шале. Али испоставило се да су били озбиљни. Желели су да што више науче“.
Јавно-приватно партнерство представља замајац развоја Техничке школе Власотинце, а не би га било да компаније „Falke“, „Gruner“, „Elrad“, „Elrad Wire Systems“, ИГМ „Младост“ и СЛР „Витко“ нису препознале свој интерес да се активно укључе у школовање својих будућих кадрова. Ове фирме врло озбиљно приступају улагању у образовање јер су свесне да, кроз праксу која се реализује у њиховим погонима, ученике могу да профилишу сходно свом пословном процесу и у складу са својим потребама.
Ученици друге године образовног профила индустријски механичар два пута недељно по шест сати проводе на практичној настави у овим компанијама и за то време стичу вештине и знања које мора поседовати сваки добар индустријски механичар, а то су: адекватно праћење рада индустријских машина, обављање превентивног и корективног одржавања машина, спровођење машинске обраде једноставних делова и монтажа подсклопова индустријских машина. У трећој години у компанијама ће проводити три дана недељно, тако да би по завршетку школовања требало да буду оспособљени за самосталан рад у привреди, без потребе за додатним усавршавањем.
Осим квалитетне практичне наставе, на савременим машинама и уз надзор и подршку инструктора обучених за рад са младима, компаније ученицима обезбеђују и новчану накнаду за учење кроз рад у износу од око 6.500 динара месечно. За већину младих то је додатни подстицај и мотивација да озбиљно и посвећено испуњавају обавезе које као ученици имају.
Послодавци који прате напредак ученика на практичној настави су, како сами кажу, веома задовољни резултатима и вештинама које су они стекли. Са друге стране, и искуства ученика су позитивна – они истичу да су осим стручних знања и вештина стекли и увид у то како изгледа процес рада у реалним условима односно у привреди, како функционише тимски рад и колико је важно поштовати радну етику. Осим компанија, задовољни су и наставници и директор школе, јер су ђаци, увидевши да им се учење може исплатити, постали дисциплинованији и на теоријским часовима, поправили су оцене и смањили број изостанака из школе.
Овај вебсајт je настао уз подршку пројекта Немачке развојне сарадње „Дијалог о запошљавању младих, Иницијатива и дуално образовање” који је финансирало немачко Савезно министарство за економску сарадњу и развој ( BMZ), а реализовао Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH у партнерству са Министарством просвете Републике Србије. За садржину вебсајта искључиво је одговорна Техничка школа Власотинце и та садржина не изражава нужно и званичне ставове BMZ-а, GIZ-a и Министарства просвете.