РУКОВАЛАЦ ГРАЂЕВИНСКОМ МЕХАНИЗАЦИЈОМ
III степен
Д У А Л Н О
Jако значајан учесник у процесу изградње грађевинских објеката свих врста је свакако РУКОВАЛАЦ ГРАЂЕВИНСКОМ МЕХАНИЗАЦИЈОМ. Ученици овог профила школују се за послове извођења земљаних радова при изградњи објеката високоградње али посебно и за послове израде свих врста саобраћајница и пратећих објеката (путеви, железничке пруге, аеродромске писте, тунели, мостови…).
Послови ове врсте подразумевају рад на градилишту често у тешким условима. Такође, посебна улога мaшине и човека који њом управља у градитељству се огледа у подизању и преносу терета на одговарајуће висине и даљине. Првенствено то подразумева рад са свим врстама кранова (торањски, портални, мостни, дерик) и аутодизалица. Ученици се обучавају да раде као машинисти за руковање и одржавање различитих типова ових наменских уређаја (багер, дозер, утоваривач, грејдер, скрепер, ваљак, финишер).
Послови овог типа су јако тражени, како код нас тако и у иностранству.
Након завршене школе овог смера, ученици могу наставити школовање на одговарајућим Вишим стручним техничким и грађевинским школама.
Овај образовни профил је у фази иновирања и наставни план и програм биће припремљен за школску 2019/2020. годину.
ОПЕРАТЕР ОСНОВНИХ ГРАЂЕВИНСКИХ РАДОВА
III степен
Д У А Л Н О
Циљ стручног образовања за квалификацију ОПЕРАТЕР ОСНОВНИХ ГРАЂЕВИНСКИХ РАДОВА је оспособљавање лица за извођење зидарских, армирачких и тесарских радова уз примену мера заштите и безбедност на раду и заштите животне средине.
Један део школовања будућих оператер основних грађевинских радова одвија се у школи а други у грађевинским фирмама које сарађују са школом.
У школи ученици стичу опште образовање и стручна теоријска знања, а пролазе и основну практичну обуку са технологијом, један дан недељно, током прве године школовања. Учење у грађевинској фирми почиње од друге године када ученици обављају практичну наставу и то у другој години два дана, а у трећој чак три дана недељно. Практична настава у грађевинским фирмама реализује се уз употребу савремених средстава рада, укључивањем ученика у процес рада уз подршку ментора и инструктора који су обучени за рад са младима.
ПРЕДМЕТИ
|
РАЗРЕД
|
I |
II |
III
|
Српски језик и књижевност |
3
|
2
|
2
|
Страни језик |
2
|
2
|
1
|
Физичко васпитање |
2
|
2 |
2 |
Математика
|
2
|
2
|
1
|
Рачунарство и информатика |
2
|
|
|
Екологија и заштита животне средине |
1
|
|
|
Ликовна култура |
|
1
|
|
Географија |
|
1
|
|
Историја |
2
|
|
|
Социологија са правима грађана |
|
1
|
|
Физика |
2
|
|
|
Техничко цртање са читањем планова |
2
|
|
|
Грађевински материјали |
2
|
|
|
Грађевинске конструкције |
2
|
2
|
|
Статика
|
|
2
|
|
Организација грађења |
|
|
2
|
Технологија рада са практичном наставом |
3+6+60 |
3+12+60 |
2+18+90 |
Грађанско/верска настава |
1
|
1 |
1 |
Предузетништво |
|
|
2
|
Изборни предмет
|
|
1 |
1
|
ГРАЂЕВИНСКИ ТЕХНИЧАР
IV степен
Грађевински техничар је сарадник у процесу грађења, од планирања и припреме, преко пројектовања до извођења објеката нискоградње, саобраћајница, путева и железничких пруга, мостова, тунела, надвожњака, аеродромских писта, као и пратећих објеката бензинских пумпи, сервисних станица, паркинга, гаража и др. Они се могу разликовати и према пословима које претежно обављају. Тако разликујемо непосредне произвођаче (организују и надгледају послове на градилишту), планере или аналитичаре (баве се припремом и организацијом производње) и техничаре (баве се цртањем и разрађивањем детаља).
Током четири године школовања на овом смеру, ученици кроз стручне предмете стичу различита знања, вештине и способности:
- информатичку писменост-познавање програма за обраду текста и израду цртежа-пројеката;
- знање и вештину израде цртежа-пројеката;
- познавање савремених конструкција, материјала, технологија грађења и грађевинске механизације;
- познавање целокупног процеса планирања и организације у грађевинарству;
- познавање карактеристика градилишта и грађевинске индустрије;
- знање израде пројектне документације;
- способност решавања различитих техничких проблема и
- способност просторне перцепције.
Након завршеног четворогодишњег школовања грађевински техничари могу се запослити у грађевинским предузећима (рад у пројектном бироу, рад на градилишту), или наставити школовање на факултетима и вишим школама у земљи.
ПРЕДМЕТИ |
РАЗРЕД
|
I
|
II |
III |
IV
|
Српски језик и књижевност |
3
|
3 |
3 |
3
|
Страни језик |
2
|
2 |
2 |
2
|
Социологија са правима грађана |
|
|
2
|
|
Историја |
2
|
|
|
|
Ликовна култура |
|
1 |
|
|
Географија |
2
|
|
|
|
Физичко васпитање |
2
|
2 |
2 |
2
|
Математика |
3
|
3 |
3 |
3
|
Биологија |
2
|
|
|
|
Хемија |
2
|
|
|
|
Рачунарство и информатика |
2
|
|
|
|
Грађевински материјали |
2
|
|
|
|
Физика |
2
|
2
|
|
|
Нацртна геометрија и техничко цртање |
2
|
2
|
|
|
Грађевинске конструкције |
4
|
4
|
|
|
Апликативни рачунарски програми |
|
2
|
2
|
|
Статика и отпорност материјала |
|
2
|
2
|
|
Саобраћајнице |
|
3
|
4 |
3
|
Технологија грађевинских радова |
|
2
|
3 |
3
|
Испитивање материјала и конструкција |
|
3
|
2 |
3
|
Механика тла и фундирање |
|
|
2
|
2
|
Армирано бетонске конструкције |
|
|
2
|
3
|
Металне и заварене конструкције |
|
|
|
2
|
Предузетништво |
|
|
|
2
|
Изборни предмет |
|
|
2
|
2
|
Грађанско/верска настава |
1
|
1 |
1 |
1
|